A személyes adatok védelmét veszélyeztetik a profit-marketing orientált cégek, akik rendelkeznek az adataink felett, figyelmeztetett Bruce Schnerier biztonsági szakértő. A BT technológiai vezetőije a londoni RSA Security Europe konferencián fejezte ki aggodalmait.
"Amíg a személyiségi jogok halálát már jó előre meglehetett jósolni, a gyors technológiai változások halálos veszélyt jelent erre" – mondta.
Schneier sürgette a törvényhozókat, hogy tegyenek meg többet a személyes adatok védelme érdekében. A személyiségi jogok halálát azelőtt is meglehtett jósolni, hogy számos technológia létezett volna.
"Csak azért mert a technológia jelen van, az még nem jelenti azt, hogy az adatvédlemet semmibe lehet venni."
Természetellenes állapot
A különbség most csak annyi, hogy csökkent a tárolási költség, valamint nőtt a feldolgozás teljesítménye, így sokkal könnyebb tárolni az adatokat, például az e-mailt, a Tweet-eket, vagy a közösségi oldalak üzeneteit, de sokkal több idő kell ezeket kezelni és törölni.
Az emberi kölcsönhatások múlandó formáit a szemtőlszembeni forma váltotta fel, amely soha nem múlik el és nem teszi lehetővé számunka, hogy elfelejtsük, vagy magunk mögött hagyjuk a múltbeli cselekedeteinket és ettől biztosan megfog változni a társadalom.
"A felejtés egy nagyon erős szociális eszköz, ami segít nekünk boldogulni és tovább élni", mondta.
Mivel egyre többen élnek online életet, vagy akár többet lógnak a telefonon, ez egy olyan helyzetet teremt, amikor mindenkinek magának kell gondoskodnia a saját adatainak védelméről".
"Ez új és alapvetően természetellenes".
Annak eldöntésében, hogy milyen adatokról vagyuk hajlandóak lemondani, jó lenne, ha megfelelően lenne lehetőségünk választani. Sajnos a felhasználók a közösségi oldalakon, vagy bármely más online szolgáltatásnál az adott lehetőségek - proiritás szerint - közül nem választanak. Ezeket a választási lehetőségeket a cég politikája határozza meg, így az emberek csak azok közül választhatnak, amit a cég ad nekik.
"A szociális szabályok meghatározásakor a vállalkozások motivációja a nyereség."
A Facebook az adatvédelmi beállításai miatt kényszerült ezzel szembesülni, annak ellenére, hogy erőfeszítései a felhasználóért vannak, de továbbra is aggódnak az adatvédelem mellett kampányolók.
A Google főnőke Eric Schmidt elmondta, miután kiderült, hogy a StreetView szolgáltatásnál WiFi adatokat is gyűjtöttek: "Ha valamt nem akarsz, hogy más tudomására jusson, akkor talán azt nem kellene világgá kürtölni."
Természetes melléktermék
A tagok részeletesebb adatai, amiket összegyűjtöttek az ilyen oldalak, jobban ki tudják szolgálni a hírdetők igényeit, vagy ezeket saját marketing célokra használják fel.
"Most a személyiségi jogot halálát látjuk", mondta, "a cégvezetők teszik ezt, és teszik ezt siettetve."
Bizonyos értelemben, ez nem az ő hibájuk, mert ezek az adatok egy természetes melléktermékei a számítógép működésének. Ez persze nem jelenti azt, hogy jogi és műszaki védelemre nincs szükség. A törvény jelenleg lemond a szerepéről, ezért sürgősen olyan eszközökre van szükség, amely segíthetik az emberek online jelenlétét.
Ahogyan mi kezeljük most a magánéletünket, az meghatározza, hogy a jövő generációja, olyan módon fog hozzánk viszonyulni, mint a jelenlegi kiritikusai a környezetszennyezési problémának, amit az ipari forradalom melléktermékének tekint.
"Visszanéznek ránk és bírálnak majd, ahogyan foglalkoztuk az információs korszak szennyezési problémájával", mondta Scmhidt.
(via bbc)